Word Of The Day

Bukan mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi..

Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari yang mengiringi...

Bukan mudah memiliki mutiara kasih..

Tanpa diselami lubuk hati nurani ke dasar rasa yang paling dalam...

Tuesday, June 16, 2009

Pelangi itu Indah 14

:: Gelagat Aku dan Dia ::

Aduhai kanda..kenapa la dalam banyak-banyak tempat makan, Western Food jugak yang menjadi pilihannya..

"Jom Nini.."aku mengikutnya hingga ke sebuah meja yang agak tersorok..mahukan privacy katanya..aku memesan chicken chop dan air limau nipis sementara dia memesan beef steak bersama air laici...setelah sekian lama menunggu, makanan yang dipesan pun tiba.Baru aku hendak memulakan suapan pertama..

"Nini..pisau tangan kanan,garfu tangan kirila..."tegur Ikmal..aku senyum kerdip-kerdip mata..ingat aku tak tahu ke...

"Abang sayang...buat apa kita nak ikut cara barat..kita orang Islam..memulakan sesuatu dengan tangan kanan lebih elok..even pakai garfu tp still tangan kiri kan..so faham-faham jela..mula-mula memang susah..tapi lama-lama biasala..hehehe.."panjang berjela peneranganku beri. Mendengarkan penjelasanku,dia mula ikut sama..terkial-kial dia nak makan..tapi sekejap aje..lame-lame dah macam orang pro lak..kami terus makan..

"Ewah-ewah..sedap-sedap dia main cicah-cicah sos abang ya...tak mintak izin lak tu..."soundnya direct pada aku yang sedang asyik mencicah sos black peppernya..nak wat cmne..aku punyer sos cili jer..huhuhuhu..

"Ala abang ni..tak baik kedekut-kedekut..sharing is caring you know.."balasku sambil mengenyit mata..dan aku tetap dengan kelakuanku tanpa mengira dia yang kelihatan tidak puas hati..tiba-tiba..

"Abang..mana aci cam ni..."suke hati je dia ambil sebahagian ayamku..

"Sharing is caring kan...hahaha.."aku mengetap bibir geram..tak pe..tak pe...air laicinya ku capai..dengan selambanya aku menelan buah-buah laici yang dan ku tinggalkan dua biji laici khas buat suami terchenta...kira baik la jugak aku ni kan..aku pandang dia dan gelak jahat...dan...

"Adoiii..sakitla abang..."apa ni..main cubit-cubit...makin tembamla aku nanti...

"Nakal ya..."

"Marah ke??"

"Tak kuasa..."

"Yeke??"

"Nah!!"dia menyuakan daging kepadaku.aku ingin pegang garfu tersebut tapi dia tak benarkan..dia suruh aku buka mulut..ragu-ragu dan malu-malu aku membuka mulutku..tapiiiiii......

"Abang..apa ni..?"hampeh..dia masuk mulut dia..dek kerana geram...aku akan buat mogok suara dengan dia...sekian lama..

"Nini.."panggilnya...rasa bersalahla tu..mula-mula aku ingat nak diam je..

"Apa??"aku menyahut jugak..karang berdosa pulak..sape yang susah??aku jugak...

"Nah..kali ni betul-betul..abang tak main-main dah...janganla buat muke cemberut camtu..tak comel dah isteri abang nanti..hehehe.."aku membuntangkan mataku..dia ni...namun suapannya ku terima juga..

Selesai membuat pembayaran, kami melangkah keluar dari restoran tu.Pandanganku tertembung dengan seseorang yang amat ku kenali...

"Kak Lia.."terpacul keluar nama tu dari mulutku..Wajah lelaki di sebelahku kerling,nyatanya dia turut melihat pada insan tersebut..Ekspresinya jelas terkejut dengan pertemuan tidak di duga ini..

1 comment:

misz nana said...

Aiyark..
Jumpa Kak Lia lak..

One's For All..All for One

Salam Perkenalan

Ingatan Buat Diri Yang Sering Alpa

Tika wajah penat memikirkan dunia, maka berwuduklah...


Tika tangan ini letih menggapai cita-cita, maka berdoalah...


Tika bahu tidak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah...


Ikhlaskan semuanya dan dekatilah Allah S.W.T


Agar tunduk di saat yang lain angkuh...


Agar teguh di saat yang lain runtuh...


Agar tegar di saat yang lain terlempar...