Word Of The Day

Bukan mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi..

Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari yang mengiringi...

Bukan mudah memiliki mutiara kasih..

Tanpa diselami lubuk hati nurani ke dasar rasa yang paling dalam...

Thursday, June 25, 2009

Pelangi itu Indah 23

:: 13 DISEMBER 2008 ::

Hari ini merupakan hari yang penuh kebahagiaan buat pasangan pengantin baru MADIYA dan IQBAL..masing-masing tersenyum ceria..warna ungu menjadi temanya..

"Assalamualaikum..perhatian kepada saudari yang bernama Faten Ayuni..sila tampil ke hadapan.."tiba-tiba pengumuman di buat..Faten Ayuni??nama aku tu..kenapa pulak..dengan langkah yang agak tak tahu la bentuk nya..aku menarik suamiku untuk turut ke depan denganku.semua mata memerhatikan kami..

"Ya saya.."kataku pada si pembuat pengumuman.

"Pengantin panggil.."aik?

"Diya..ko panggil aku ke?"Diya segera menarik tanganku..dan mengambil mikrofon daripada si pembuat pengumuman tadi..

"Perhatian semua.."uish..Diya..ko nak buat ape ni..aku pandang suami aku..dia senyum-senyum sumbing..'apa ni..'

"Harini 13 DISEMBER..bukan sahaja tarikh keramat bagi saya dan suami saya..tapi juga tarikh yang amat bermakna buat kawan baik saya..Faten Ayuni.."erk..ape kene ngene ngan aku..?aku tengok Diya..Diya siap kenyit mata lagi kat aku..tup-tup..suami aku ada sebelah aku..Iqbal diri sebelah Diya..aku jugak yang terpinga-pinga..

"Di kesempatan ini,kami ingin mengucapkan selamat hari lahir yang ke 20 buat Faten..."hari lahir aku??wawawa..cam ne aku tak ingat ni...

"Hepi besday sayang.."kata Ikmal seraya mengucup dahiku.uiks..dia wat aksi romance in the rain lak kat sni..huhu..blushing..

"And..perkahwinan kami merupakan hadiah buat kau Faten..that why tarikh ini di pilih.."aku terasa mataku semakin hangat..terharu yang amat...aku berbisik pada Diya..

"thanks..ni la mksd ko yang 3 in 1 tu yer..."Diya sekadar mengangguk dan tersenyum lebar..tiba-tiba sebuah troli dengan kek di tolak menghampiri ku..ya Allah..mau gugur jantung aku banyak sangat kejutannya..hahaha...

*************************************************************************************

Dalam perjalanan balik,

"Abang dah tau ek??"dia kelihatan blurr2..

"tau ape??"

"Pasal suprise Diya and Iqbal tula.."

"Hehehe..sebab tu diorang suruh rahsiakan dari Nini..kalo tak..tak suprise dah la.."

"Pandai korang ek..berkomplot tak ajak same.."

"Uiks..dah name komplot..tak ley la ajak mangsa.."mangsa ke aku ni??huhuhu..aku memandang ke depan..dan..

"Abanggggg..brek abang..brek..ade orang kat depan tu..."

Sreeeeettttttttt.....kete diberhentikan..dan kami turun dari kereta..

"Kak..nape ni kak??"tegurku pada seorang perempuan yang asyik menundukkan mukanya sambil menangis..

"Nape berdiri tengah jalan ni ..??"suamiku pula bertanya..tiba-tiba perempuan itu mengangkat mukanya..

"Korang pergi..aku bukan pembunuh..bukan..bukan..hahahaha.."aku terkejut mendengar kata-katanya..nadanya..perlahan-lahan ku amati wajah perempuan itu..

"Astaghfirullahal azim..abang..Kak Lia bang..Kak Lia.."suamiku jelas terkejut..

"Kita bawa dia balik rumah Mak Long.."aku angguk.setuju.

"Kak..mari ikut kami balik kak.."

"tak nak..nanti korang hantar aku kat polis..tak nak!!!..jangan dekat!!!!"garau sekali suaranya..sedih aku melihat keadaanya sekarang..sekejap ketawa..sekejap nangis..

"tak..tak kak..kami tak hantar akak kat polis.."jenuh jugak la mau memujuknya naik kereta kami..tapi nasib baik akhirnya dia akur juga..dalam kereta dia asyik kate 'aku tak bunuh bayi tu..perempuan tu bodoh tak sedar mengandung tak reti nak jaga diri..hahaha'..aku hanya mampu menelan kata-kata tu..pahit..tanpa sedar luka lama tercarik kembali..suamiku hanya mampu memandang dari tepi..dia mungkin memahami apa yang sedang aku rasai..tapi tidak dapat berbuat apa-apa kerana sedang memandu..dalam diam aku berdoa agar segera sampai ke rumah Mak Long..walaupun rasa simpati tu menggunung..aku bimbang sifat mazmumah semakin menguasai diri..'Ya Allah...jauhkan la aku dari bisikan syaitan..tenangkan la diri ini ya Allah..

2 comments:

::cHeeSeCaKe:: said...

huhu..gila jdnye si lia..huhu..

misz nana said...

Lia gila?
Ohoo~

One's For All..All for One

Salam Perkenalan

Ingatan Buat Diri Yang Sering Alpa

Tika wajah penat memikirkan dunia, maka berwuduklah...


Tika tangan ini letih menggapai cita-cita, maka berdoalah...


Tika bahu tidak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah...


Ikhlaskan semuanya dan dekatilah Allah S.W.T


Agar tunduk di saat yang lain angkuh...


Agar teguh di saat yang lain runtuh...


Agar tegar di saat yang lain terlempar...